آموزش استفاده از کانسیلر

آموزش استفاده از کانسیلر

کانسیلر را میتوان به عنوان اصلی ترین اقلام برای آرایش صورت معرفی کرد اما برخی به دلیل عدم آشنایی با آن و یا بلد نبودن نحوه استفاده از این محصول، آن را نادیده گرفته و از آن استفاده نمی کنند و در بسیاری از موارد دیده شده که افراد روش های استفاده از کانسیلر را نمی دانند و به خوبی از آن استفاده نمیکنند در نهایت به نتیجه دل خواه خود که جوانی و زیبایی پوست است نمیرسند.


در این مقاله قصد داریم صفر تا صد استفاده از کانسیلر را برای داشتن پوستی صاف و یکدست و همچنین چهره ای جوان و شاداب را به شما بگوییم و در پایان هم شما را با بهترین کانسیلرهای موجود در فروشگاه آشنا خواهیم کرد که میتوانید برای خرید آنها سفارش خود را به صورت اینترنتی در سایت دوتیمل درج کنید، پس با ما تا انتها این مقاله همراه باشید.

موارد مصرف کانسیلر چیست ؟

کانسیلر یکی از جدید ترین و رایج ترین اقلام آرایشی است که به عنوان مکمل کرم پودر برای آرایش صورت مورد استفاده قرار میگیرد و از آن برای پوشاندن عیوپ پوستی به خصوص تیرگی ها و کبودی های پوست استفاده میشود.

کانسیلر به عنوان اصلاح کننده رنگ پوست بوده و کاربرد های بسیاری دارد که در یک مقاله مجزا تحت عنوان کاربرد کانسیلر در مورد آن صحبت شده است و در صورت تمایل میتوانید این مقاله را جهت آشنایی بیشتر با کاربرد های کانسیلر مطالعه کنید.

در این مقاله در مورد مهمترین کاربرد های کانسیلر که استفاده از کانسیلر برای زیر چشم، جای جوش و زخم است صحبت خواهیم کرد و راهکار ها  ترفند هایی که برای استفاده از کانسیلر در این نواحی را باید بدانید به شما خواهیم گفت.

استفاده از کانسیلر زیر چشم

پوست نواحی زیر چشم از حساس ترین قسمت های صورت است که متاسفانه به دلایل مختلف دچار کبودی و تیرگی میشود، برای کاور کردن تیرگی ها و کبودی های زیر چشم میتوانید از انواع کانسیلر ها کمک بگیرید.

کانسیلر هایی که برای از بین بردن کبودی های زیر چشم پیشنهاد میشوند، کانسیلر های زرد و نارنجی و همچنین کانسیلر های یک درجه روشن تر از رنگ پوست شما هستند.
برای کانسیلر زدن به نواحی زیر چشم باید یک مثلث فرضی در زیر چشم در نظر گرفته و آن را کانسیلر زده و در نهایت به کمک یک پد اسفنجی و یا براش مخصوص محو کنید.
معمولا توصیه میشود به نواحی بیرونی چشم که چروک هستند و خطوط پر کلاغی دارند، کانسیلر نزنید زیرا موجب تشدید چروک ها خواهد شد.

استفاده از کانسیلر روی جوش ها

جوش و جای جوش از جمله بد ترین مشکلات پوستی است که تقریبا تمامی افراد با آن مواجهه شده اند و کاور کردن آنها میتواند نقش بسزایی در زیبا تر شدن و جوان تر شدن شما داشته باشد که میتوانید به کمک کانسیلر ها این کار را انجام دهید، برای کاور کردن جوش و یا جای جوش میتوانید از کانسیلر های سبز و کانسیلر های همرنگ پوست خود استفاده کنید به گونه ای که باید در قدم اول با استفاده از کانسیلر سبز، قرمزی ها و التهاب جوش را کاور کنید و در نهایت به کمک کانسیلر همرنگ پوستتان، جای جوش را به صورت کامل محو کنید.

توجه داشته باشید در استفاده از کانسیلر سبز نباید زیاده روی کنید و در صورتی که جوش های صورت شما قرمزی و التعاب ندارد، نیازی به استفاده از آن نیست و تنها کانسیلر همرنگ و یا یک درجه روشن تر از رنگ پوست برای شما کفایت میکند.

استفاده از کانسیلر روی زخم ها

از دیگر کاربرد های کانسیلر میتوان به کاور و پوشش زخم های پوستی اشاره کرد ک برای کاور کردن زخم ها به کمک کانسیلر، نکته اساسی و مهم مراقبت از زخم است به گونه ای که توصیه میشود اگر زخم باز و ملتهب است به هیچ عنوان از کانسیلر و یا هیچ ماده آرایشی دیگری برای پوشاندن آن استفاده نکنید زیرا موجب عفونت و التهاب بیشتر آن میشود، اما اگر رو به بهبود است و تنها دارای التهاب و قرمزی است میتوانید از کانسیلر ها برای پوشش دادن آن کمک بگیرید و زخم های روی صورت خود را با استفاده از کانسیلر پوشش دهید.

برای پوشش دادن زخم ها به کمک کانسیلر در ابتدا بعد از تمیز کردن صورت از ضدآفتاب استفاده کنید زیرا پوست در این مرحله بسیار حساس است و حتما باید از ضدآفتاب روی آن استفاده کرد تا از ایجاد لک روی پوست جلوگیری کنیم.

بعد از استفاده از ضدآفتاب روی آن از کانسیلر سبز استفاده کنید، این کار به شما کمک میکند، تمامی آثار التهاب و قرمزی را از پوست بگیرید و سرخی آن را بپوشانید و در مرحله بعد از کانسیلر همرنگ پوست استفاده کرده و خوب روی زخم پخش می‌کنیم و در آخر از کرم پودر برای کل صورت استفاده کرده و به این شکل، صورت یکدست می‌شود. اگر جای زخم قرمز نبود و رنگ دیگری داشت به تناسب با رنگ زخم باید رنگ کانسیلر را انتخاب کرد که در ادامه همین مقاله در مورد رنگ های مختلف کانسیلر و کابرد هرکدام صحبت کرده ایم.

استفاده از رنگ مناسب کانسیلر ها

اکثر افراد با رنگبندی های کانسیلر موجود در بازار آشنایی ندارند و تنها رنگ های روشن آن به عنوان رایج ترین کانسیلر ها برای عموم مودر استفاده قرار میگیرد اما اگر به دنبال بهترین روش استفاده از کانسیلر ها هستید و میخواهید به گونه ای کانسیلر بزنید که جوان تر به نظر برسید، پیشنهاد میشود از رنگ های زرد، سبز، بنفش کانسیلر که به عنوان رنگ های اصلاح کننده هستند هم استفاده کنید.

میکاپ آرتیست های حرفه ای به کمک رنگ های مختلف کانسیلر میتوانند تمامی عیوب پوستی را کاور کننده و چهره ای زیبا و جوان برای افراد خلق کند، اگر شما هم میخواهید با ترفند های آرایشی و چگونگی استفاده از رنگ های مختلف کانسیلر بیشتر آشنا شوید، حتما موارد زیر را که در مورد رنگ های مختلف کانسیلر نوشته شده است را مطالعه کنید.

کانسیلر زرد، مناسب برای پوشاندن کبودی ها و تیرگی های پوست : رنگ زرد به طور کلی مخالف با رنگ های کبود و بنفش است از این رو میتوان به کمک کانسیلر های بنفش تمامی قسمت های پوست که به رنگ کبود هستند را پوشش داد که از مهمترین نقاط صورتکه با کانسیلر زرد کاور میشوند میتوان به کبودی ها و حلقه های دور چشم، رده تتو های قدیمی اشاره نمود، توجه داشته باشید که کانسیلر زرد برای پوشاندن کبودی های پوست های روشن و کانسیلر نارنجی برای پوشاندن کبودی های پوست های تیره مناسب است.

کانسیلر سبز مناسب برای کاور کردن قرمزی ها و التهاب های پوستی : از آنجایی که رنگ سبز با رنگ های قرمز در تضاد است برای کاور کردن نواحی از پوست که دارای قرمزی و التهاب است، بسیار مناسب خواهد بود و به عنوان یک کانسیلر حرفه ای برای یک دست کردن پوست های حساس که دچار قرمزی میشوند، مورد استفاده قرار میگیرد، کانسیلر های سبز را میتوانید در نواحی مختلف صورت که رنگ پوست در آن نواحی قرمز میشود مانند گونه های، اطراف بینی و ما بین دو ابرو استفاده کرد اما به یاد داشته باشید که کانسیلر های سبز باید به خوبی روی پوست محو شوند در غیر اینصورت لکه های غیر طبیعی روی پوست ایجاد میکند و باعث خراب شدن آرایش یا گریم شما خواهند شد.

کانسیلر بنفش برای از بین بردن نقاط زرد پوست : برخی از نقاط صورت ممکن است به دلایلی به رنگ زرد در بیاید که به کمک کانسیلر های بنفش میتوان به راحتی نواحی زرد رنگ پوست را کاور کرد اما باید توجه داشته باشید که این رنگ کانسیلر میتواند موجب ایجاد کبودی روی پوست کند و در نتیجه چهره شما کدر به نظر میرسد، بنابراین بهتر است در استفاده از کانسیلر های بنفش خساست به خرج داده و تنها بر روی قسمتی که رنگش زرد شده از این کانسیلر استفاده کنید.

چگونه زیر چشم را کانسیلر بزنیم که چروک نشود ؟​

چگونه قرمزی ها و ناهمواری های پوست را به کمک کانسیلر برطرف کنم ؟

یکی از رایج ترین مشکلات پوستی که میتواند ظاهر پوست افراد را بهم بزند و همچنین موجب غیر طبیعی شدن آرایش افراد میشود، لکه های قرمزی است که به دلیل جوش و آکنه و یا حساسیت های پوستی، روی پوست ظاهر میشود گه خبر خوب این است که میتوانید با استفاده از کانسیلر تمامی قرمزی ها و التهاب های پوستی را به طور کامل محو کنید و ظاهری صاف و یک دست برای پوست خود داشته باشید.

جهت پوشاندن قرمزی ها و التهاب های پوستی، پیشنهاد میشود از کانسیلر های رنگ روشن که یک یا 2 درجه از رنگ پوست خودتان روشن تر است استفاده کنید، میتوانید قبل و یا بعد از کرم پودر از کانسیلر استفاده کنید اما پیشنهاد میشود بعد از استفاده از کرم پودر، نواحی از صورت که هنوز دارای التهاب و قرمزی است را پیدا کنید و روی آن کانسیلر بزنید .

چگونه زیر چشم را کانسیلر بزنیم که چروک نشود ؟

نواحی زیر چشم از مهمترین نقاطی هستند که کانسیلر برای آنها مورد استفاده قرار میگیرد، مهمترین مشکلی که کانسیلر زدن در نواحی زیر چشم ایجاد میکند این است که بعد از 2 الی 3 ساعت، کانسیلر زیر چشم بریده بریده شده و چروک های زشت و نازیبایی روی پوست ایجاد میکند که بسیار ناخوشایند بوده و میتواند زیبایی و جوانی را از چهره شما بگیرد، اکا علت این مشکل چیست و چرا این اتفاق رخ میدهد، چگونه میتوانیم از چروک شدن کانسیلر در نواحی زیر چشم جلوگیری کنیم ؟

 

نکته ای که در مورد کانسیلر زدن نواحی زیر چشم وجود دارد و پیش تر هم به آن اشاره کردیم این این است که کانسیلر را به صورت دایره ای پایین چشم نکشید. نحوه ی صحیح استفاده از کانسیلر برای پوشاندن تیرگی و چروک های دور چشم به این صورت است که کانسیلر را با ترسیم یک مثلث زیر چشم بزنید و با یک بِراش آن را در نواحی اطراف پوست چشم محو کنید.

برای جلوگیری از چروک شدن نواحی زیر چشم بعد از کانسیلر زدن بهتر است به موارد زیر توجه داشته باشید :

  1. به هیچ عنوان از کرم پودر در اطراف چشم استفاده نکنید، استفاده از کرم پودر به دلیل بافت چرب تری که نسبت به کانسیلر دارد میتواند چروک ها و خطوط اطراف چشم را از حالت کاور خارج کند؛ بنابراین برای جلوگیری از چروک شدن نواحی زیر چشم بعد از کانسیلر زدن، به هیج عنوان قبل و یا بعد از کانسیلر از کرم پودر ها استفاده نکنید..
  2. از کانسیلر های اویل فری (فاقد چربی) که بافت سبک تری دارند، برای پوشش دادن تیرگی های زیر چشم استفاده کنید.
  3. برای محو کردن کانسیلر به جای براش از انگشت یا اسفنج مرطوب و به صورت ضربه ای در زیر چشم استفاده کنید، که بهترین انتخاب براش های اسفنجی و مرطوب است که میتواند به خوبی کانسیلر را روی پوست محو کند و با جذب مقادیر اضافی کانسیلر از ماسیده شدن آن جلوگیری میکند.
  4. استفاده از پرایمر های مخصوص دور چشم میتواند تاثیر زیادی در دوام و ماندگاری کانسیلر داشته باشد و از چروک شدن آن هم جلوگیری میکند، با یاد داشته باشید که پرایمرهای دور چشم متفاوت از پرایمر های معمولی است و به صورت اختصاصی برای پوست حساس این ناحیه فرموله میشود تا هیچگونه آسیبی به چشم نرساند و همچنین ایجاد حساسیت نکند.
  5. پس از مصرف کانسیلر اجازه بدهید تا روی پوست صورت خشک شود. در این زمان سر خود را پائین آورده و به بالا نگاه کنید زیرا در این روش تمام خوط زیر چشم باز می شوند و کانسیلر فاصله خطوط را پر می کند .در مرحله بعد با یک اسفنج مرطوب به صورت ضربه ای زیر چشم بزنید. سپس با همان اسفنج مرطوب ، روی کانسیلر کمی کرم پودر به صورت ضربه ای بزنید.

با رعایت 5 نکته فوق میتوانید تا حد زیادی از چروک شدن پوست زیر چشم بعد از کانسیلر زدن جلوگیری کنید و همچنین به یاد داشته باشید که استفاده از کانسیلر مرغوب و با بافت سبک میتواند موجب افزایش کیفیت وماندگاری آرایش شما شود.

نقاطی که نباید کانسیلر زد !

همانطور که میدانید کانسیلر ها شباهت زیادی به کرم پودر ها دارند با این تفاوت که بافت فشرده تری دارند و میتوانند لکه ها سرسخت را به خوبی کاور کنند، این قابلیت کاور فوق العاده برای بسیاری از افراد به خصوص افرادی که پوست های تیره و پر لکه دارند، جذاب بوده و باعث شده افراد استفاده از کانسیلر را جایگزین کرم پودر کنند اما باید به شما بگوییم که این کار کاملا استباه است .

کانسیلر تنها برای پوشش کبودی ها و لکه های صورت است و استفاده از آن در تمامی نواحی صورت به هیچ عنوان توصیه نمیشود و میتواند موجب مسدود شدن منافذ پوست و ایجاد خستگی در پوست شود، به یاد داشته باشید که استفاده بیش از حد از کانسیلر ها میتواند موجب بولد شدن چروک های صورت شود به همین دلیل است که میکاپ آرتیست های حرفه ای همواره توصیه میکند از کانسیلر در قسمت بیرونی چشم که دارای خطوط پنچه کلاغی و چروک است، استفاده نشود.

خلاصه مطالب

در این مقاله به صورت مفصل در مورد چگونگی استفاده از کانسیلر برای پوشاندن عیوب پوستی و تیرگی های پوست صحبت کردیم و نکاتی را برای کاور کردن، لکه ها، تیرگی ها، جای جوش و التهاب های پوستی گفتیم که با رعایت آنها میتوانید چهره ای زیبا تر و جوان تر داشته باشید. 

برای خرید یک کانسیلر خوب باید دقت داشته باشید که کانسیلر با رنگ پوست شما سازگار باشد و معمولا توصیه میشود، رنگ کانسیلر 1 الی 2 درجه از رنگ پوست شما روشن تر باشد و همچنین کانسیلر خوب باید اویل فری باشد و نتیجه ای کاملا مات روی پوست بگذارد.

محو کردن کانسیلر از اهمیت زیادی برخوردار است و باید این کار به کمک براش های مخصوص و یا اسفنج های تخم مرغی انجام شود، برای جلوگیری از چروک شدن نواحی دور چشم بعد از کانسیلر زدن هم نکاتی بیان شد که پیشنهاد میشود آنها را مطالعه کنید، ما در دوتیمل همواره در تلاشیم بهترین مطالب و محصولات آرایشی و بهداشتی را برای مخاطبین خود فراهم کنیم، برای خرید انواع لوازم آرایش صورت از جمله کانسیلر میتوانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید و یا خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید. 

ارتباط با دوتیمل

تماس با ما:

09129273621

روزهای پاسخگویی: شنبه تا پنج‌شنبه

ساعات پاسخگویی: ۹ صبح الی ۶ عصر

شبکه اجتماعی

دسترسی سریع

اعتماد شما | اعتبار ما

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
لیست اطلاع‌رسانی لطفاً آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا به محض موجود شدن این کالا، مطلع شوید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من