راهنما کامل روتین پوست

راهنما کامل روتین پوست

مراقبت از پوست برای حفظ سلامت و زیبایی از اهمیت بالایی برخوردار است و برای داشتن پوستی زیبا و شاداب باید همواره یک سری از اقدامات را که تحت عنوان روتین پوستی هستند به صورت روزانه و هفتگی انجام دهید تا پوست شما همواره شاداب و جوان به نظر برسد و از هرگونه لکه و چین و چروک در امان باشد، در این مقاله از سری مقالات وبلاگ دوتیمل که در مورد راهنما کامل روتین پوست است، درمورد تمامی اقدامات و مراحلی که باید در طول روز و هفته برای مراقبت از پوست خود انجام دهید، صحبت خواهیم کرد و با توجه به تخصصی بودن روتین پوستی هر نوع پوست، به صورت مجزا در مورد روتین پوستی انواع مختلف پوست از جمله پوست چرب، پوست خشک، پوست حساس و پوست مختلط صحبت خواهیم کرد و لیستی از بهترین محصولات مراقبتی پوست که برای داشتن یک روتین خوب به آنها نیاز دارید، را در اختیارتان قرار خواهیم داد که میتوانید تمامی محصولات را با قیمت مناسب از فروشگاه دوتیمل خریدرای کنید.

منظور از روتین پوستی چیست ؟

اگر نمیدانید که منظور از روتین پوستی چیست، باید به شما بگوییم که روتین پوستی به مجموعه کارهایی که افراد برای شادابی و سلامتی پوست خود به صورت منظم، روزانه هفتگی و یا ماهانه انجام میدهند تا همواره پوستشان سالم و شاداب بماند، روتین پوستی گفته میشود.

هدف از انجام روتین پوستی زیبا تر شدن پوست و حفظ زیبایی و جوانی آن است که با جلوگیری از ایجاد چین و چروک و یا پیری زودرس میتوانید همواره زیبا و جوان به نظر برسید و کمتر به کرم های آرایشی و محصولات آرایش پوست نیاز خواهید داشت.

روتین پوستی عموما در 3 مرحله انجام میشود که در ادامه بیشتر راجع با آن صحبت خواهیم کرد اما به طور کلی یک روتین اصولی با شستوشو پوست شروع شده و با آبرسانی به آن، تمام میشود.

مهمترین نکته ای که باید در مورد روتین پوستی بدانید این است که، نوع روتین، مراحل انجام روتین پوستی و محصولاتی که برای روتین باید مورد استفاده قرار گیرد، بر اساس نوع پوست هر فرد متفاوت خواهد بود و در اولین قدم برای انجام روتین پوستی باید نوع پوستی خود را مشخص کنید که کدام یک از انواع پوست های چرب، خشک، حساس و یا مختلط است.

مراحل روتین پوست

همانطور که پیش تر به آن اشاره شد یک روتین درست و اصولی، 3 مرحله را شامل میشود به گونه ای که با مراقبت اولیه از پوست شروع شده و با رسیدگی به مشکلات و درمان آن‌ها پایان پذیرد، سه مرحله اصلی برای مراقبت روزانه از پوست را به صورت تیتروار آورده ایم و در ادامه به صورت مفصل در مورد هر مرحله صحبت خواهیم کرد، تمامی مراحلی که برای داشتن یک روتین پوستی اصولی باید انجام شود، برای تمامی انواع پوستی یکسان است.

  • شستوشو و پاکسازی پوست از آلودگی ها و مواد آرایشی
  • متعادل سازی پوست و تنظیم ph آن
  • آبرسانی به پوست، مرطوب کردن و تقویت آن

پاکسازی پوست

اولین و مهمترین مرحله روتین پوستی، پاکسازی پوست است زیرا در طول روز پوست در معرض آلودگی‌های بسیاری قرار می‌گیرد که از جمله آنها میتوان به آلودگی محیط، هوا، ذرات گرد و غبار و مواد آرایشی و … اشاره نمود، توجه داشته باشید که این آلودگی‌ها منافذ پوست را مسدود کرده و مانع از تنفس آن میشوند و شما با پاکسازی پوست و شستوشو آن اجازه نفس کشیدن به پوست خود را میدهید و با پاک کردن آلودگی ها از روی پوست، آن را برای جذب مواد و ویتامین ها آماده خواهید کرد.

برای پاکسازی پوست در مرحله اول باید مواد آرایشی و آلودگی ها را به کمک دستمال های مرطوب، شیر پاک کن، میسلار واتر ها و یا شوینده مناسبی که با پوست شما سازگار باشد، پاک کنید و هر گونه چربی، آلودگی و یا مواد آرایشی که در طول روز بر روی پوست قرار گرفته به کمک این مواد از بین ببرید.

در ادامه پاکسازی پوست میتوانید از انواع ماسک ها و ژل های پاک کننده هم استفاده کنید.

نکته مهم در پاکسازی پوست : برای پاکسازی پوست لازم است بدانید که نباید از همان ابتدا به سراغ شوینده بروید چون شوینده‌های مخصوص پوست به تنهایی قدرت پاکسازی پوست از مواد آرایشی را ندارند. به همین خاطر باید اول با یکی از محصولات پاک کننده، مثل شیر پاک کن یا میسلار واتر آرایش خود را پاک کنید و بعد با کمک شوینده و اسکراب پوست خود را به صورت کامل پاکسازی کنید.

بسیاری از محصولات پاک کننده صورت دارای فرمولاسیونی هستند که تنها برای پوست صورت مناسب می باشند و نباید از آنها برای نواحی حساس دور چشم استفاده کرد به همین دلیل برای شستوشو آرایش نواحی دور چشم و میکاپ ها باید از شوینده های مخصوص استفاده کرد.

ژل شستوشو صورت از جمله مهمترین و جدید ترین محصولاتی هستند که میتوانید در مرحله پاکسازی پوست از آنها استفاده کنید، این محصولات میتوانند ضمن پاکسازی آلودگی های پوست از ایجاد خشکی و هرگونه حساسیت روی پوست جلوگیری کند و برخی از آنها دارای مواد تقویت کننده و روشن کننده هم هستند که به زیبا تر شدن پوست بعد از پاکسازی کمک میکند.

تونر ها از دیگر محصولات پاک کننده پوست هستند که میتوانند منافذ پوست را به صورت عمقی از آلودگی ها پاک کننده و حتی آلودگی هایی که با چشم دیده نمیشود به کمک تونر ها از بین خواهد رفت.

استفاده از اسکراب و لایه بردار برای افرادی که پوست خسته و کدری دارند بسیار مناسب است و توصیه میشود برای روتین هفتگی و ماهانه خود حتما از انواع شوینده های لایه بردار استفاده کنید تا تمامی سلولهای مرده و آلودگی های پوست پاکسازی شود .

در ادامه لیستی از بهترین محصولاتی که برای پاکسازی پوست مورد استفاده قرار میگیرد، آورده شده است که میتوانید آنها را با بهترین قیمت از فروشگاه دوتیمل خریداری کنید، برای مشاهده جزییات و قیمت هر کدام تنها کافیست بر روی آنها کلیک کنید.

متعادل سازی پوست

بعد از شستوشو کامل پوست نوبت به متعادل سازی پوست میرسد و با توجه به این که تمامی آلودگی ها و سلول های مرده از روی پوست پاکسازی شده اند، پوست شما جهت دریافت انواع مواد و تقویت کننده ها آماده است و میتوانید به کمک انواع تونرها، PH پوست خود را تنظیم کنید.

 برای متعادل کردن پوست بعد از شستوشو و پاکسازی آن لازم است از انواع ماسک صورت استفاده کنید که ماسک ها تنوع بالایی را شامل میشوند و برخی از آنها به صورت ورقه ای، ژله ای و کرمی هستند، ماسک های ورقه ای از بهترین مدل های ماسک موجود در بازار هستند که تنوع بالایی را شامل میشوند و میتوانید بر اساس نوع پوست خود یکی از آنها را انتخاب کرده و خریداری نمایید.

برای متعادل سازی پوست میتوانید از انواع سرم صورت هم استفاده کنید که این سرم ها جنبه مراقبتی و درمانی برای پوست دارند و میتوانند با نفوذ به لایه های عمیق پوستی، آن را تقویت کرده و موجب افزایش شادابی و نشاط پوست شوند.

سرم هایی که برای انواع پوست مورد استفاده قرار میگیرد، باید بر اساس نوع پوست و مشکلات پوستی باشد به عنوان مثال سرم های حاوی ویتامین C بهترین انتخاب برای افرادیست که پوست تیره و کدری دارند و همچنین برای افرادی که پوست چرب و مستعد جوش دارند، سرم های ضد جوش بهترین انتخاب خواهد بود.

آبرسانی پوست

آبرسانی به پوست از مهمترین مراحل در روتین پوستی تلقی میشود که برخی از اهمیت آن بی خبر بوده و از آن غافل میشوند اما باید به شما بگوییم که برای تکمیل روتین پوستی خود، باید آبرسانی به پوست را جدی بگیرید و برای هر ناحیه از پوست صورت از جمله نواحی دور چشم از مرطوب کننده ها و مواد آبرسان مخصوص استفاده کنید که از جمله آنها میتوان به کرم های مرطوب کننده و آبرسان، کرم دور چشم و محصولات ضد لک و جوش اشاره کرد .

توجه کنید در هنگام استفاده از مرطوب کننده ها نوع سبک آن ها را بکار ببرید. کرم های مرطوب کننده بر پایه آب (Waterbase) و نیز فاقد روغن به عنوان بهترین مرطوب کننده برای پوست های چرب محسوب می شود. باید در نظر بگیرید چرب بودن پوست شما نباید سبب شود تا آن را با استفاده از مواد مختلف خشک نمایید؛ چراکه یک پوست خشک به درمان به هیچ وجه جواب نخواهد داد. در بازار مرطوب کننده هایی بسیاری برای پوست های چرب تولید شده است و همچنین اگر پوست خشکی دارید باید از مرطوب کننده هایی استفاده کنید که در ساختار آنها از مواد روغنی مثل روغن آرگان استفاده شده است تا بتواند از ایجاد خشکی روی پوست جلوگیری کند.

ضد آفتاب از دیگر مواردیست که در این مرحله از روتین پوستی باید از آن استفاده شود، یک تصور غلط این است که ضد آفتاب ها تنها برای محیط بیرون و در روز های آفتابی کاربرد دارد اما باید بدانید که استفاده از ضد آفتاب ها باید در روتین پوستی باشد و حتی اگر در معرض تابش نور آفتاب نباشید هم ضد آفتاب ها میتوانند از پوست شما در برابر آلودگی ها و اشعه های مختلف مراقبت کند.

روتین انواع پوست

در ابتدا مقاله راهنما کامل روتین پوستی گفتیم که برای داشتن روتین پوستی اصولی باید نوع پوست خود را بشناسید  متناسب با آن محصولات پوستی خود را انتخاب کنید تا بهترین نتیجه را دریافت کنید در غیر این صورت ممکن است از انجام روتین های پوستی خود نتیجه مطلوب را دریافت نکنید.

اما اینکه نوع پوست شما کدام یک از انواع خشک، چرب، مختلط و یا حساس است، با توجه به نکات زیر مشخص میشود.

2 راهکار برای تشخیص نوع پوست وجود دارد، شما میتوانید بعد از شستوشو صورت و یا با استفاده از کاغذ خشک کن، نوع پوست خود را مشخص کنید.

راهکار اول برای تشخیص نوع پوست : شست‌وشوی صورت

برای آنکه با استفاده از این روش نوع پوستتان مشخص شود باید اول صورت‌تان را با استفاده از پاک‌کننده‌ای ملایم، کاملا تمیز کنید و سپس ضربات بسیار آرام روی پوست‌تان بزنید تا صورت‌تان خشک شود.

 اکنون هیچ نوع کرم و مرطوب‌کننده‌ای به صورت‌تان نزنید. پس از 30 دقیقه، گونه‌ها، چانه، بینی و پیشانی خود را بررسی کنید و به دنبال درخشش روی پوست‌تان باشید. 30 دقیقه دیگر هم صبر کنید.

  • اگر در پوست‌تان، به‌ویژه وقتی که لبخند می‌زنید یا حالات دیگری به چهره‌تان می‌گیرید، احساس خشکی کردید و در عین حال پوست‌تان سفت و ضخیم شده‌ است، پوست‌ خشکی دارید.
  • اگر متوجه شدید پوست بینی و پیشانی‌تان، درخشان است، اما قسمت‌های دیگر اینگونه نیستند، پس پوست‌تان مختلط است.
  • اگر علاوه بر پیشانی و بینی و چانه، گونه‌هایتان هم درخشان بود، پس پوست صورت‌تان چرب است.
  • اگر هم احساس خوبی نسبت به پوست خود داشتید و آن نه خیلی چرب بود و نه خیلی خشک، پس خوشبختانه پوست‌تان معمولی است.
  •  اما اگر بخش‌هایی از پوست‌تان قرمز یا ملتهب شده بود و احساس سوزش می‌کردید، پوست حساسی دارید.

راهکار دوم برای تشخیص نوع پوست : روش کاغذ خشک‌کن

کاغذ خشک‌کن، نوعی کاغذ است که قدرت جذب بالایی دارد و می‌تواند هر نوع مایعی (مانند روغن یا جوهر) را به خود جذب کند. استفاده از کاغذ خشک‌کن، یک راهکار سریع است که میتوانید با استفاده از آن در کمترین زمان ممکن نوع پوست خود ار مشخص کنید، به این منظور لازم است حتما پوستتان تمیز باشد سپس یک تکه از کاغذ خشک را روی پوست صورت خود کشیده و جلو نور نگه دارید:

  • اگر پوست‌تان چرب باشد، روی کاغذ، رگه‌هایی از چربی کاملا مشخص می‌شود. اگر تمام قسمت‌های پوست‌تان، کاغذ را چرب کرد، پس پوست‌تان چرب است.
  • اگر رگه‌های چربی فقط بخش‌هایی از کاغذ را چرب کرد، پس پوست‌تان مختلط است.
  • نبود چربی روی کاغذ هم نشان‌دهندهٔ پوست خشک است.

مراقبت از پوست های چرب

در روتین پوست های چرب باید از محصولاتی استفاده شود که ضمن حذف چربیهای اضافه پوست ، از فعالیت بیش از حد غدد چربی پوست جلوگیری کرده و میزان چربی پوست را به خوبی کنترل کند و بر همین اساس شوینده ها و پاک کننده هایی که در ساختار آنها از روغن بابونه و یا عصاره درخت چای استفاده شده است، برای پوست های چرب بسیار مناسب می باشد.

افرادی که پوستشان چرب است معمولا منافذ باز بسیاری دارند و به همین دلیل مستعد جوش بود و باید از سرم ها و تونر های ضد جوش در روتین پوستی خود استفاده کنند.

مرطوب کننده ها کرم های ضد آفتابی که برای پوست های چرب مناسب است باید اویل فری باشد و بافت سبکی داشته باشد در غیر این صورت میتواند موجب مسدود شدن منافذ پوست و در نتیجه جوش زدن آن میشود.

ژل شستوشو پوست چرب سیمپل میتواند یک انتخاب عالی برای افرادی که به دنبال شوینده حرفه ای برای پوست چرب هستند، باشد، این محصول آنتی باکتریال بوده و از بروز جوش و آکنه جلوگیری میکند با کوچکتر کردن منافذ باز پوستی به صاف و یک دست شدن آن کمک میکند.

تونر تی تری بادی شاپ 250ml یک انتخاب مناسب برای افرادیست که پوستشان چرب است و به دنبال پاک کننده حرفه ای هستند که ضمن از بین بردن تمامی آلودگی ها از روی پوست، میزان ترشح چربی آن را تنظیم کرده و مانع از بروز جوش و آکنه شود.

ماسک ورقه ای جلبک بیوآکوا برای آبرسانی به پوستهای چرب بسیار مناسب بوده و میتواند حالت ارتجاعی پوست را به خوبی حفظ کند،علاوه بر جلبک از عصاره های گیاه آب قاشقی، نعنا ارغوانی و همچنین اسید های چرب در این ماسک استفاده شده است که میتواند نقش موثری در طراوت و جوانی پوست داشته باشد.

از ماسک ورقه ای جلبک بیوآکوا میتوانید برای داشتن پوستی هیدراته و جوان استفاده کنید، ضمن آنکه فاقد چربی است و برای پوست های چرب مناسب است.

به عنوان آخرین محصول برای پوست های چرب میتوان به ضد آفتاب ایزدین بی رنگ SPF50 اشاره کرد که اویل فردی بوده و برای مراقبت از پوست های چرب بهترین انتخاب خواهد بود.

روتین پوست های چرب

مراقبت از پوست های حساس

افرادی که پوست های حساس دارند باید بیش تر از سایرین به روتین پوستی خود اهمیت دهند زیرا با کوچک ترین تغییرات آب و هوایی، پوستشان از خود حساسیت نشان می دهند و دچار خارش، سوزش،آکنه و ... میشوند. 

پوستهای حساس به آسانی تحریک میشوند و کوچکترین آلودگی میتواند موجب آسیب به آن شود به همین علت اگر پوست حساسی دارید باید از آن به شدت مراقبت کنید.

با توجه به اهمیت و حساسیت مراقبت از پوست های چرب باید برای آنها از شوینده های تخصصی استفاده شود که بتوانند بدون تحریک پوست، آن را تمیز کرده و آلودگی های پوستی را از روی آن پاک کند.

همانطور که گفته شد، اولین مرحله در روتین پوستی افراد، پاکسازی پوست است که باید از انواع شوینده ها در این مرحله استفاده نمود و انتخاب یک شوینده خوب و سازگار با پوست های حساس از اهمیت بالایی برخوردار است و پیشنهاد ما به شما ژل شستوشو روزانه گل و عسل بوتانیکال گارنیر 200mlاست، این محصول یک شوینده عالی با عصاره عسل و شکوفه است که برای پوست های خشک و حساس مناسب می باشد.

ژل های شستوشو صورت گارنیر حاوی 96 دردصد مواد طبیعی هستند و به صورت تخصصی برای پاکسازی و شستوشو انواع پوست تولید شده اند و این محصول به دلیل وجود عسل در ترکیباتش با پوست های حساس و خشک سازگاری دارد ،

ژل شستوشو صورت حاوی عصاره عسل بوده و خاصیت آنتی باکتریالی دارد که از پوست های حساس در برابر آلودگی های محیطی محافطت میکند و مانع از سوزش و التهاب میشود.

عدم وجود پارابن، سیلیکون و مواد صابونی در ساختار این ژل، آن را به یک شوینده عالی برای مصرف روزانه تبدیل کرده است، وجود عصاره عسل و شکوفه در این مدل شوینده از برند گارنیر به نرمی و لطافت پوست کمک میکند و شادابی و نشاط از دست رفته را به پوست شما باز میگرداند.

کرم دور چشم سیمپل مدل age resisting 15mlبرای رفع خطوط دور چشم و جلوگیری از شل شدن و افتادگی پوست نواحی دور چشم مناسب است و با توجه به خاصیت آنتی اکسیدانی که دارد و همچنین نداشتن رایحه هیچگونه حساسیتی برای پوست های حساس ایجاد نمیکند و میتوانید با خیال راحت و به صورت روزانه از آن استفاده کنید.

تونر و آبرسان سیمپل 200ml یک تونر عالی برای آبرسانی به پوست و جلوگیری از خشکی و کشش در پوست های حساس است، از مهمترین مواد تشکیل دهنده این پاک کننده صورت میتوان به ویتامینB5، بابونه ، جادوگر هیلز و آلانتوئین اشاره نمود که همگی از جمله ترکیبات تقویت کننده و بی خطر برای پوست هستند و با توجه به گیاهی بودنشان برای استفاده روزانه مناسب می باشند و یکی از پیشنهاد های همیشگی ما در دوتیمل به افرادیست که پوستی حساس داشته و به دنبال یک تونر حرفه ای برای روتین پوستی خود هستند .

ماسک های صورت برای افرای که پوست حساس دارند میتواند به عنوان یک التیام بخش حرفه ای باشد و از ایجاد التهاب و سوزش در پوست جلوگیری میکند و در این زمینه ما به افرادی که پوست حساس دارند، ماسک ورقه ای آووکادو سادوررا پیشنهاد میکنیم که یک ماسک بسیار عالی برای ایجاد نرمی و لطافت در پوست های حساس و آسیب دیده است.

روتین پوست های خشک

مراقبت از پوست های خشک

روتین پوستی افرادی که پوست خشکی دارند از اهمیت زیادی برخوردار است و باید از محصولاتی در روتین پوستی خود استفاده کننده که بتواند میزان چربی و رطوبت از دست رفته پوستشان را تامین کند و از ایجاد خارش و سوزش بعد از شستوشو جلوگیری کند.

از مواد موثر در ساختار محصولات مراقبت و شستوشو پوستی، پوست های خشک میتوان به هیالورونیک، عصاره آلوئه ورا . روغن آرگان اشاره کرد، این سه ماده پای ثابت محصولات پوستی برای پوست های خشک و دهیدراته شده است و میتواند به خوبی آن را آبرسانی کرده و از خشک شدن و آسیب دیدن پوست در طول روز جلوگیری کند.

ژل شستوشو روزانه هیالورونیک اسید و آلوئه ورا گارنیر 200ml را میتوانید در ابتدا شورع روتین پوستی خود استفاده کنید و بعد از شستوشو صورت متوجه میشوید که هیچگونه احساس خشکی روی آن ندارید زیرا این ژل سرشار از آلوئه ورا بوده و همچنین وجود هالورونیک اسید در ساختارش میتواند به تامین رطوبت پوست کمک کند و آن را آبرسانی میکند.

علاوه بر شوینده فوق ژل شستشوی ویتامین E بادی شاپ 125ml هم به دلیل داشتن روغن جوانه گندم و همچنین ویتامین E برای افرادی که پوست خشکی دارند، بسیار مناسب است و استفاده از آن در روتین پوستی شان توصیه میشود.

تونر ویتامین E بادی شاپ 250ml یک محصول عالی برای پاکسازی انواع پوست و ایجاد نرمی و لطافت در آن است که جهت استفاده در روتین پوستی افرادی که پوسشتان چرب است ، توصیه شده است، در کنار آن میتوانید از تونر آلوئه ورا بادی شاپ 250ml که میتواند به خوبی پوست شما را آبرسانی کرده و برای مدت زمان طولانی مرطوب خواهد ماند در نتیجه مانع از ایجاد خشکی و کشش در پوستتان خواهد شد  .

آبرسان و مرطوب کننده آرگان گارنیر بایو 50ml یک کرم با کیفیت جهت تامین رطوبت پوست صورت و دست است که میتوانید به صورت روزانه از آن استفاده کنید، وجود روغن آرگان در ترکیبان این محصول میتواند نرمی و لطافت از دست رفته پوست شما را بازگرداند و همچنین ماندگاری بالایی داشته و در طول روز از خشک شدن پوست صورت شما جلوگیری میکند، در عین حال بافت سبکی داشته و به سرعت جذب پوست میشود به گونه ای که هیچ اثری از آن بر روی پوست شما باقی نخواهد ماند.

سرم پوست خشک روغن دانه گل گاو زبان اوردینری از سری سرم های صورت کاربردی اوردینری برای تامین رطوبت پوست و جلوگیری از خشکی آن است که برای انواع پوست ها مناسب می باشد و با توجه به وجود روغن گل گاو زبان در ساختارش برای افرادی که پوست خشک و کم آبی دارند، میتواند بهترین گزینه باشد، این سرم علاوه بر این که از خشک شدن پوست جلوگیری میکند، موجب تقویت آن شده و شادابی و نشاط را به پوستتان هدیه میدهد و همچنین میتوانید در کنار این سرم از سرم آبرسان هیالورونیک اسید اوردینری هم استفاده کنید که برای آبرسانی به پوست بسیار مناسب است.

کرم دور چشم ویتامین E بادی شاپ 15ml این محصول را میتوانید برای جلوگیری ازخشک شدن و ایجاد چین و چوک در نواحی دور چشم مورد استفاده قرار دهید و استفاده از آن در روتین پوستی شما، تاثیر زیادی در جلوگیری از پیری و بروز چروک های پوستی خواهد داشت، این محصول از جمله محصولات کاربردی برای مراقبت از پوست نواحی دور چشم و تقویت آن است که ضمن مراقبت از آن موجب تقویت شادابی آن هم میشود.

استفاده از ماسک های ورقه ای برای افرادی که پوست خشک دارند میتواند بیار مفید باشد و پیشنهاد میشود به صورت هفتگی از ماسک هایی که حاوی روغن های طبیعی و مواد آبرسان هستند، استفاده شود که در این زمینه پیشنهاد ما به افرادی که پوستشان خشک است، ماسک ورقه ای آووکادو بیوآکوا می باشد، این محصول یک ماسک روشن کننده و جوان کننده برای پوست های خشک است.

روتین پوست های حساس

مراقبت از پوست های مختلط

افرادی که پوست مختلط دارند میتواند از تمامی محصولاتی که برای پوستهای چرب و خشک معرفی شد استفاده کنند و در این زمینه باید بررسی شود که بیشتر پوستشان متمایل به چربی است و یا خشکی و در نهایت بهترین محصولات را برای روتین پوستی خود انتخاب کنند اما به طور کلی برای افرادی که پوست مختلط دارند، محصولات اویل فری بهترین انتخاب است زیرا استفاده از محصولاتی که دارای روغن هستند میتواند موجب بروز جوش در ناحیه T صورت شود.

افرادی که پوست مختلط دارند برای شستشوی صورت خود باید از شوینده های ملایم و به صورت حلال در آب استفاده کنید، ژل شستشوی روزانه چای سبز گارنیر 200ml یک شوینده عالی بر پایه عصاره چای سبز است که برای پوست های مختلط مناسب می باشد و میتواند به خوبی چربی های اضافه ناحیه T صورت را پاکسازی کرده و در عین حال از خشکی سایر قسمت ها جلوگیری میکند.

یک تونر خوب برای روتین پوستی، پوست های مختلط باید ضدالتهاب و آبرسان باشد و بتواند از آسیب دیدن نواحی خشک پوست مختلط جلوگیری کرده و چربی ناحیه T را کنترل نماید، تونر ضد جوش نوتروژینا (Blckhead Eliminating) 200ml یک پاک کننده صورت عالی برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سفید است که میتوانید از آن در نواحی چرب صورت استفاده کنید و برای قسمت هایی که چربی کمتری دارند، تونر آبرسان نوتروژینا زردچوبه ( clear & soothe) 125ml انتخاب مناسبی خواهد بود.

استفاده از مرطوب کننده در روتین پوست مختلط به شدت ضروری می باشد برای پوست های مختلط باید از مرطوب کننده های سبک و فاقد چربی استفاده شود. این مرطوب کننده ها می توانند به صورت همزمان، نواحی خشک صورت را آبرسانی کرده و باعث تشدید چربی پوست در ناحیه T صورت نشوند، برخی از متخصصان پوست توصیه میکنند که از دو نوع مرطوب کننده برای پوست های مختلط استفاده کرد، یکی برای نواحی چرب و دیگری برای نواحی خشک صورت.

ژل آبرسان ویتامین C بادی شاپ 50ml یک آبرسان تخصصی برای تمامی پوست ها است که جهت روشن شدن پوست و جلوگیری از پیری به خانم هایی که به سلامت پوست خود اهمیت میدهند، پیشنهاد میشود و با توجه به ساختار اویل فری که دارد، استفاده از آن برای افرادی که پوستشان مختلط است، بسیار مناسب خواهد بود.

استفاده از کرم های ضد آفتاب برای پوست های مختلط بسیار حیاتی بوده و باید به صورت روزانه در روتین پوستی افراد قرار گیرد و این ضد آفتاب باید بافت سبک و اویل فری داشته باشد که پیشنهاد ما به شما ضد آفتاب ایزدین بی رنگ SPF50  است، این محصول از بهترین ضد آفتاب های موجود در بازار است که با انواع پوست سازگاری دارد و به دلیل عدم وجود رنگدانه در ساختارش برای خانم ها و آقایون مناسب است.

ماسک ورقه ای بلوبری ایمیجز  از جمله ماسک های ورقه ای است که استفاده از آن برای پوست های مختلط مناسب خواهد بود.

روتین پوست های مختلط

محصولات مراقبت از پوست

تا به اینجا در مورد روتین پوستی به صورت مفصل صحبت کردیم و به صورت تخصصی درباره روتین پوست های خشک، چرب، مختلط و حساس صحبت کردیم و محصولاتی که هر کدام از پوست ها باید در روتین خود داشته باشند را به شما معرفی کردیم.

برای آنکه بتوانید روتین پوستی خوبی داشته باشید، باید محصولات با کیفیت و اورجینال را فروشگاه های معتبر خریداری نماید که میتوانید برای خرید اینترنتی انواع لوازم مراقبت از پوست، به فروشگاه دوتیمل مراجعه نمایید و با کمک مشاوران فروش ما بهترین محصولات مراقبت از پوست را بر اساس نوع پوست خود خریداری کنید.

تنوع محصولات مراقبت از پوست بسیار زیاد است ولی از جمله مهمترین آنها میتوان به پاک کننده و شوینده، تونر، سرمر، کرم دور چشم، آبرسان یا مرطوب کننده، لایه بردار ، اسکراب و انواع ماسک های صورت اشاره کرد.

خرید محصولات مراقبتی برای روتین پوست

فروشگاه دوتیمل یک فروشگاه معتبر در زمینه فروش محصولات آرایشی و بهداشتی است که میتوانید با خیال راحت تمامی محصولاتی را که برای روتین پوستی خود به آن احتیاج خواهید داشت، با قیمت مناسب از دوتیمل خریداری کنید.

قیمت مناسب، تنوع بالای محصولات و اورجینال بودن محصولات از ویژگی های شاخص محصولات دوتیمل است.

برای مشاهده و خرید هرکدام از محصولات پوستی در فروشگاه دوتیمل، تنها کافیست بر روی آن کلیک کنید.

خلاصه مطالب

راهنما کامل روتین پوستی، موضوعی بود که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم و گفتیم که روتین پوست های، خشک ، حساس، چرب و مختلط با یک دیگر متفاوت است و باید بعد از شناسایی نوع پوست متناسب با آن محصولاتی که برای روتین پوستی خود به آنها احتیاج دارید را خریداری نمایید، برای خرید بهترین محصولات پوستی میتوانید با کارشناسان دوتیمل جهت دریافت مشاوره در تماس باشید و محصول مورد نظر را به صورت اینترنتی خریداری کنید.

ارتباط با دوتیمل

تماس با ما:

09129273621

روزهای پاسخگویی: شنبه تا پنج‌شنبه

ساعات پاسخگویی: ۹ صبح الی ۶ عصر

شبکه اجتماعی

دسترسی سریع

اعتماد شما | اعتبار ما

سبد خرید

ورود

هنوز حساب کاربری ندارید؟

برای دیدن محصولات که دنبال آن هستید تایپ کنید.
لیست اطلاع‌رسانی لطفاً آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا به محض موجود شدن این کالا، مطلع شوید.
فروشگاه
0 علاقه مندی
0 محصول سبد خرید
حساب کاربری من